بهترین روش برای تسلط به نگارش مکاتبات اداری در وهله اول مطالعه کتبی است که آئین دستوری و اصول اینگونه مکاتبات را ارائه می کنند و در ادامه نیز مطالعه کلیه مکاتبات اداری که در اطراف شما وجود دارد ، به عنوان مثال اگر در شرکتی که در آن مشغول به کار هستید و امکان دسترسی به زونکن های بایگانی مکاتبات وارده یا صادره را دارید ، بهترین کار برای شما این است که مکاتبات و مراسلات گذشته را مورد مطالعه قرار دهید و به تک تک عباراتی که در آنها به کار می رود علی الخصوص ساختار آنها دقت کنید . بنده با توجه به اینکه در اغلب موارد در خصوص برخی همکاران این رویه را امتحان کرده ام و نتیجه بسیار خوبی هم گرفته ام ، پیشرفت از طریق این رویه را بدیهی می دانم .

منبع :

/www.acclearn.com